Mit is csinál egy social media manager? Most megtudhatod!
Social Essence

A Social Essence-re hol máshol, mint az instagramon találtam rá. :) Ami elsőként megragadta a figyelmemet, az a nagyon stílusos elrendezés. Ebből már sejtettem, hogy egy igazán tudatos, profi vállalkozással állok szemben. Érdekelt, hogy hogyan lesz valakiből közösségi médiával foglalkozó marketinges. Hát így!

 social_essence.jpg

Mesélj kicsit magadról!  Hogyan jutottál el a közösségi média marketinghez?

„Eredetileg bölcsész vagyok, de elvégeztem egy kommunikáció és médiatudomány mesterkurzust. Foglalkoztam PR- kommunikációval is akkor, amikor a cégek még csak épp kezdtek regisztrálni a facebookon. Ismertem valakit, aki már akkor közösségi médiával foglalkozott vállalkozóként. Mondtam neki, hogy én munka mellett szeretnék tanulni, tanítson, dolgozom neki ingyen kvázi, mint egy gyakornok, így a gyakorlatot is megtanultam.

Hogyan lett ebből vállalkozás?

„Először a barátok kerestek meg, hogy segítsek nekik beállítani egy facebook oldalt, elindítani egy kampányt, vagy megkértek, hogy véleményezzek egy instagram oldalt. Aztán amikor jött az, hogy van egy ismerősöm, akinek szintén kellene segíteni, akkor már azt mondtam, hogy ezt így munka mellett már nem túl könnyű megoldani, így kérek valamennyi pénzt érte, és amikor egyre több megkeresés jött, akkor jött az ötlet, hogy ezt gyakorlatilag lehetne vállalkozásban is csinálni.

Mit is csinál egy közösségi média menedzser?

Azt gondoltam, amikor ezt elkezdtem, hogy én arra fogok egy vállalkozást létrehozni, hogy elvégzem azt, amivel hozzám fordulnak, kezelem az ügyfél facebook, és instagram oldalát, hirdetéseit, de aztán rájöttem, hogy nem csak ennyiben merül ki ez az egész.

Úgyis lehet csinálni, hogy nem feltétlenül én végzem el ezeket, hanem tanácsot adok, és az ügyfél csinálja.  Idővel pedig jött az ötlet, hogy készítsek letölthető anyagokat, szervezzek workshopokat. A jövőben pedig szeretnék egy facebook zárt csoportot is létrehozni, olyanok számára, akiket ez a téma egy kicsit mélyebben érdekel.

Mennyire tud személyes lenni ez a munka?

„Minden kis cégnek, vállalkozónak, embernek megismerhetem a saját történetét.

Szeretem, ha nem úgy kell dolgoznom, hogy azt kapom, hogy erre meg erre van szükségem, hanem úgy, hogy akkor leülünk, nagyon szeretem a személyes találkozókat. Ha nem budapesti az ügyfél, akkor skype-on a saját szavaival mondja el, hogy neki mit jelent a márkája, én abból tudok építkezni, szeretem tudni, hogy ki áll a cég mögött, neki ez az egész mit jelent. Az egyediségüket, az énmárkájukat szeretem belecsempészni a munkámba, amit lehet, hogy ők maguktól nem tudnának.”

Hogyan találsz újabb ügyfeleket?

„Az elején még ajánlások útján, illetve rendezvényeken kötött újabb ismeretségek révén keletkeztek együttműködések. Ma már leginkább az instagramról érkeznek megkeresések, de szerencsére most már a blogomon keresztül is rám találnak.”

Jellemzően kikkel, és milyen területen dolgozol?

„Elsősorban fiatalok keresnek meg, illetve olyanok, akik most kezdik a vállalkozásukat, vagy most jött el az idő, hogy valami szuper ötletet megvalósítsanak.

Különböző témákban fordulnak hozzám.

Nagyon sokan vannak a szakmában, akik pl. gasztro marketingre specializálódtak, vagy kifejezetten női vállalkozásokra, esetleg szépségmarketingre. Én úgy vagyok vele, hogy gyakorlatilag bármiről szívesen kommunikálok, legyen az lakberendezés, körömstúdió, vagy autófényező műhely. Ennek pont ez a szépsége. Ezért szeretem, mindegyikből tanulhatok valamit. Ha elvállalok egy márkát, akkor utána kell néznem a dolgoknak, kicsit mélyebbre ások az adott területen belül, nagyon élvezem, hogy egyfajta tanulás nekem is minden nap. Szeretem ezt a változatosságot, nem is szeretnék kifejezetten egy területre koncentrálni.”

Honnan merítesz inspirációt a munkádhoz?

„Mások történetei engem is inspirálnak, mind a szakmán belül, mind az ügyfélkörömben, illetve a barátaim többsége is egyéni vállalkozó, vagy saját céget üzemeltet, úgyhogy nekem ők egy nagyon inspiráló közeg.”

Milyen egy átlagos napod, hogyan dolgozol?

„Arra törekszem, hogy előre megtervezzem a napot, ilyen szempontból grafomán vagyok, szükségem van arra, hogy papíron lássam a teendőimet, és ha végeztem kipipáljam őket. A reggel nekem ráhangolódás a napra. Teával, reggelivel indítom a napot, szeretem, ha ez a napszak kényelmesen indul, nyáron pedig még futni is el szoktam menni. Aztán összeszedem, hogy mi az, amit aznap meg kell csinálnom, ha nincs személyes találkozóm, akkor felmérem a prioritást, mi mennyi időt vesz igénybe.  Az ebéd utáni időszak számomra kreativitás szempontjából produktívabb, délelőtt inkább emailekre válaszolok, árajánlatokat készítek el, inspirációt gyűjtök.”

Milyen terveid vannak a közeljövőben, illetve a 2019-es évre?

„Azt tervezem, hogy egy kicsit erősebb tartalmú, picit munkafüzetesebb e-bookokat készítek majd. Gondolkodom még webuni felületen is, nagyon sok tervem van. És persze meglepetésekkel is készülök. :) Szeretnék jövőre workshopokat tartani. Jó érzés, amikor látom, hogy az előadásom során olyat tudtam adni, amitől a hallgatóknak csillog a szemük.”

Mit szeretsz leginkább a vállalkozói létben?

Lelkes vagyok, ebben benne van a szívem-lelkem, szívesen csinálom, hozzám valószínűleg ezért passzol jobban a vállalkozói lét. Van olyan, hogy tartok egy nyugodtabb, énidős reggelt, előveszek egy könyvet, inspirációt merítek, új ötleteken gondolkodom, hogy azokat hogyan lehet megoldani, hol lehet majd használni. Többnyire pedig délután vagyok kreatív, és van, hogy éjszakába nyúlóan dolgozom.

Pont ezt szeretem ebben a vállalkozói létben, hogy amikor jön az ihlet, akkor lehet dolgozni, szerintem így sokkal jobb dolgok születnek. Jelenleg úgy látom, hogy nekem az az utam, hogy a saját magam ura legyek.”

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr1814479658
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása