Megálmodja a hangulatot és az emlékedet. Egy inspiráló fotós 6 válasza

Ismerjétek meg Kustány Katalint (Emlékálmodó), akinek mára már saját fotós vállalkozása van, és minden nap azzal foglalkozik, amit igazán szeret. Most elmeséli nektek, hogy hogyan lett belőle profi fotós. A képeit instagramon már akkor is felismerem, ha nem tudom, hogy ez emlekalmodo.photography készítette. Letisztult stílus, kifinomultság jellemzi a képeit, a hangulatuk pedig szerintem teljesen egyedi.

img_7760.jpg

Fotó: Emlékálmodó

1. Mivel foglalkoztál a fotózás előtt, hogyan történt az átállás? 

"Gimi után felköltöztem Budapestre, és elvégeztem, némi szülői nyomásra két egyetemet. :D Végülis tök jó, hogy így időt nyertem, és ezalatt nem is kellett gondolkoznom, hogy hogyan tovább, a fotózás talált meg engem. Egyetem után nagyon sokat foglalkoztam rendezvényszervezéssel, és közben kezdtem el fotózgatni hobbi szinten, majd ebből alakult tovább, egyre többen kértek fel kisebb nagyobb fotózásokra az ismerőseim közül. Aztán az ismerőseim ismerősei és azok ismerősei. Közben valami belső sugallatra elvégeztem több fotós sulit is, hogy a szépérzékem mellé a technikai tudásom is meglegyen.

Évekkel később megfogalmazódott bennem, hogy most már tudom, mi az, ami a kreativitásomat kielégíti, és miután elhatároztam, hogy belevágok a freelancer létbe, még kereken egy évembe telt, mire be mertem menni a főnököm szobájába, és felmondani. 

Életem legjobb döntése volt, mert bár rengeteg nehézség és kihívás van a vállalkozói létformában, semmiért nem cserélném fel. :)

Az egy igen kemény év volt, mert, ha már változás, legyen nagy! És miközben épp szoktam, hogy milyen is az, amikor nem kell 8-ra bejárni, de van, hogy éjjel kettőig dolgozom, vettem egy lakást a Balaton-felvidéken, felújítottam és leköltöztem, így lett kerek az az évem. :)"

2. Milyen fotózásokat vállalsz, ezek közül melyik a kedvenced?

"Családi és babafotózással kezdtem, ahogy szerintem a lányok többsége. Két kézzel ellenkeztem az esküvők ellen. De valahogy mégis elkezdtek érdekelni, majd volt lehetőségem Simon Teodóránál (@teodorasimonwedding) tanulni két éve, és akkor kezdtem efelé fordulni. Időközben annyira megszerettem, és minden előítéletem leomlott ezzel kapcsolatban, hogy most már nem is tudnám elképzelni, hogy a nyaram ne az esküvő fotózásról szóljon. Ezen kívül nagyon szeretem a portrékat, a páros fotózásokat, az érzelmeket, és a természet közelségét. Ha csak tehetem, kicsalom a fotó alanyaimat a négy fal közül. :) 

És van egy új vonal is, ami szintén magától, természetesen kezdett el alakulni, ez a brandfotózás. Egyre több magyar brand, kis márka keres meg, hogy olyan, vibrálóan élő képeket szeretnének a termékeikről, amilyeneket az Instagram oldalamon látnak. Ez egy újfajta vonal a pályafutásomban, mert itt nem kell instruálni a modellt, nem unja meg, hogy akár 5-6-szor átpakolok mindent. :) Hangulatokat, életérzést teremtek ezekkel a képekkel, és ez nagyon közel áll hozzám. :)"

3. Van kedvenc képed 2018-ból, ha igen melyik?

"Mindig van aktuálisan, leginkább mindig az utolsó fotózásaimból kerülnek ki ezek a kedvencek, de idén nyáron volt egy szívemnek nagyon kedves esküvő, ahol készült egy varázslatos fotó a menyasszonyról és az örömapáról. Hihetetlen pillanat, ami a legbensőbb cinkosságot mutatja közöttük, imádom.

img_6125.jpg

Fotó: Emlékálmodó

És van egy a karácsonyi sorozatok közül is, ahol pedig a gyermeki lélek tiszta kíváncsisága jelenik meg. Azt is nagyon-nagyon szeretem. Már végeztünk a fotózással, mikor a kislány észrevette a nagy ablakon keresztül, hogy a másik teremben is épp egy fotózás történik, és olyan áhítattal figyelte... megszűnt körülötte a világ :)"

img_0164.jpg

Fotó: Emlékálmodó

4. Mit szeretsz legjobban a munkádban?

"Nagyon szeretem azt, hogy kreatív, hogy maradandót alkothatok, hogy érzelmeket álmodok emlékbe az ügyfeleimnek, hogy azért jönnek hozzám, mert azt a stílust szeretnék kapni, amit én képviselek. Azt is nagyon szeretem, hogy picit pszichológusnak is kell lennem, hogy meg merjenek nyílni előttem az emberek, hogy mesélnek magukról, hogy egyre több érdekes és izgalmas életutat ismerek meg. Nagyon jó sikerélmény, amikor egy zárkózott ember jön fotózkodni, és a végére sírva nevetünk, és jót beszélgetünk, és feloldódva, elégedetten megy el a fotózásról."

5. Hogyan találsz új ügyfeleket?

"Azt vettem észre, hogy leginkább ajánlás útján jutnak el hozzám az ügyfelek, szóval ezért kifejezetten ügyelek arra, hogy mindenki maximálisan elégedetten menjen el a fotózásról, hiszen ők viszik a híremet. Így lehet a leghitelesebb ügyfélkört kialakítani, több olyan is van, akik rendszeresen visszatérnek évek óta."

6. Mik a terveid a következő évre?

"Minden év végén szoktam egy kis visszatekintést csinálni, hogy mit értem el, és honnan hova jutottam egy év alatt, mit tanultam, mik voltak a nagy sikerek és az elakadások... És természetesen kicsit tervezni is a következő időszakra. Sok célom van a következő évre, az esküvő szezonra már elég sok hétvégém foglalt, és még folyamatosan jönnek az újabb ajánlatkérések, célom, hogy idén, pedig még csak a második teljes szezonom, feltöltsem a hétvégéim nagy részét. Szerencsére elég nagy az érdeklődés a munkám iránt.

Ezen kívül több kisebb nagyobb projekt is tervben van, amikről egyelőre nem szeretnék még beszélni a nyilvánosság előtt. :)"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr8214499222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása