Kell egy kis plusz? Legyen egy motiváló idézetes saját kabalaruhád!

Elek Bettina 3 éve foglalkozik ruhatervezéssel. Az önfejlesztés, önismeret pedig mindig is érdekelte, így a pozitív gondolatok és a korábban talán csak hobbi ruhatervezés ötvözeteként mára egy teljesen egyedülálló, több kollekcióból, illetve több mint 50 fazonból álló ruhamárka tulajdonosa. Hogy hogyan jutott el a vendéglátástól a saját ruhamárkáig? Honnan jött az ötlet, hogy a ruháin motiváló feliratok szerepeljenek? Íme!

untitled_design_8.png

Fotó:cabalafashion.hu

Honnan jött a ruhatervezés ötlete?

"Viszonylag messziről indultam, érettségi után táncművészetire mentem, táncos szerettem volna lenni, ezzel párhuzamosan pedig idegenforgalmi közgazdász szakra jártam a főiskolán. Miután a tánccal végleg felhagytam kb. 5-6 éven keresztül vendéglátással foglalkoztam.

Az elején nagyon szerettem a vendéglátást, de az utolsó években már egyre jobban éreztem, hogy váltani szeretnék – nem szerettem volna hosszútávon benne maradni. Felismertem, hogy a lehetőség nem fog sült galambként a számba repülni, éppen ezért ha én nem találom ki, hogy mihez szeretnék kezdeni, akkor ezt senki nem fogja megmondani és kitalálni helyettem. Igazából innen nyúltam vissza egy kicsit a tánchoz, mert amikor versenyszerűen táncoltam, a versenyruháinkat nagyon sokszor én terveztem meg – ezt nagyon szerettem. Akkoriban bennem fel sem merült, hogy ebből meg is lehetne élni vagy az, hogy ezzel érdemes lenne komolyabban is foglalkoznom – viszont amikor elkezdtem azon töprengeni, hogy mihez értek igazán és mivel szeretek szívből foglalkozni akkor egyértelművé vált számomra, hogy mindig is nagyon kreatív voltam, nagyon szerettem rajzolni, tervezni, emellett pedig rajongtam a divatért – végül összeállt a fejemben, hogy ebbe az irányba lenne nekem érdemes elindulnom.

Már akkoriban is nagyon kedveltem az alapdaraboknak számító, letisztult, könnyen variálható ruhákat, viszont nem igazán találtam sehol jó minőségű hordható darabokat. Ezt a számomra hiányzó rést szerettem volna megcélozni és betölteni - ez volt a kezdeti motivációm, így indultam neki a vállalkozásomnak."

Hogyan kapcsolódnak a márkádhoz a mantrák?

"Az önfejlesztés és a ruhákon található feliratok csak később kapcsolódtak a koncepciómhoz. Mivel nem volt szakirányú végzettségem, ezért a tanulással kezdtem – kutattam a témában, hogy minél jobban átlássam a folyamatokat. Már az elején tudtam, hogy nem én szeretném majd készíteni a ruháimat, viszont azt nagyon fontosnak éreztem, hogy mindenhez értsek egy picit. A tanulási folyamat egy bő évbe telt, és ez idő alatt nem csak szakmailag fejlesztettem magam, de az önfejlesztéssel is nagyon sokat foglalkoztam. Sokat olvastam a témában, önismereti tréningekre és előadásokra jártam és ez idő alatt született meg bennem a gondolat, hogy milyen szuper lenne ha a pozitív üzeneteket – melyekkel akkoriban a tükrömet, a hűtőt, a telefonom hátterét és minden felületet a lakásban kitapétáztam, hogy motiváljam magam – a ruhámon is olvashatnám, láthatnám, hiszen az egész nap rajtam van, egész nap elkísér mindenhova és velem van.

 

untitled_design_10.png

Fotó: cabalafashion.hu

Az első kollekció darabjain már olvasható volt egy mantra. 3 éve, mióta ezzel foglalkozom, folyamatosan változnak az üzenetek, és most érzem igazán azt, hogy teljesen kiforrott a koncepció, hogy pontosan tudom mit akarok és hogyan."

Hogy néz ki a ruhatervezés folyamata?

"Jó ideje dolgozom már együtt egy kis varrodával, de azért ez sem volt egy könnyű folyamat – sőt, talán ez volt az egyik legnehezebb -, megtalálni azt, akivel együtt tudok dolgozni. Az indulásnál nem volt segítségem, hiszen nem voltak kapcsolataim és ismeretségem a szakmában, magamnak kellett kitaposni az utakat.

A régi versenytáncos tapasztalataimból indultam ki, amikor csak lerajzoltam az elképzelésemet és a varrónő elkészítette azt nekünk, de ez nagyobb szériában és szakmailag nézve teljesen másképpen történik. Elvittem ugyan a varrónőhöz a rajzomat, megmutattam, hogy én ebből szeretnék egy ruhát, de csak kinevetett. Az én szép kidolgozott rajzom számukra használhatatlan volt. Akkor tanultam meg, hogyan kell szakrajzot készíteni, amit utána egy modellező le tud modellezni, és csinál egy szabásmintát, ezután következett csak a varrodai rész. Mire megtaláltam a megfelelő embereket, utánajártam a folyamatoknak rengeteg időbe telt, de nagyon tanulságos volt."

Milyen pozitív üzeneteket találhatunk a ruháidon?

"Az első kollekcióban négy szín szerepelt és csupán egy mantra – „Te vagy az OK” – Minden belőled indul ki és hozzád tér vissza. Azóta több felirat közül lehet választani. Minden kollekció egy számomra aktuális téma köré épül és ezekhez kapcsolódnak a különböző üzenetek, hiszen mindenkit más-más felirat szólít meg a jelenlegi élethelyzetében, ezért a vásárlóim ki tudják választani a hozzájuk éppen legközelebb álló mantrát.

„A szeretem magam” mantrára az életünk folyamán gyakran szükségünk van, amikor kételkednénk magunkban vagy kevésbé értékelnénk magunkat. A gondolataimat, hozzáállásomat és a feliratokat a ruhákon senkire sem szeretném ráerőltetni és nem gondolom, hogy bárki életét képesek lennének megváltoztatni, hogyha az adott személy nem érti a mögötte lévő gondolatiságot. Amennyiben viszont valaki hozzám hasonló úton jár és hasonló gondolkodással bír, akkor nem kell magyaráznom, hogy mikre képesek ezek az apró feliratok és pozitív mantrák a ruhájukon."

untitled_design_7_1.png

Fotó: cabalafashion.hu

Hogyan merítesz inspirációt az új kollekciókhoz?

"Az új kollekcióknál saját magamból inspirálódom – azt figyelem elsődlegesen, hogy én miben érezném jól magamat és mit hiányolok a piacon, valamint most már tudatosabban, különböző testalkatoknak megfelelő fazonokat igyekszem készíteni. Ha jön az ihlet, akár egy szalvéta szélére is lejegyzetelem, vagy lerajzolom az ötletet. Ezeket otthon gyűjtögetem egy mappában és amikor elérkezik az aktuális szezon, akkor csak előveszem ezeket a terveket és kiválasztom, hogy melyik kerüljön megvalósításra."

Mikor viselsz kabalaruhát?

"Én viszonylag gyakran viselem a ruháimat, nem csak azért, mert így tartom hitelesnek magamat, hanem mert imádom őket. Végletes vagyok – gyakran hordom a ruháimat, de sokszor nyúlok a sima farmer-póló kombóhoz is. Nagyon szeretem az alapdarabokat és azt, hogy könnyen variálhatóak, éppen ezért kezdtem bele újabban a videózásba is, melyekben igyekszem inspirációt nyújtani egy-egy ruha megannyi arcát megmutatva.

Igyekszem úgy tervezni a ruhákat, hogy letisztultak legyenek, a ’kevesebb több’ elvét követve. Minden ruhámat lehet sportosan és elegánsan is viselni, csupán a kreativitásunk szabhat határt."

Mit mondanak a vásárlóid a ruháidról?

"Nagyon szeretem a vásárlóimat, mert 80%-ban mindig kapok tőlük visszajelzést a megérkezett csomagokról – megírják nekem, hogy mennyire örültek és, ha elégedettek voltak. Minden csomagot magam készítek össze és minden ruha mellé személyes üzenetet is írok a vásárlóknak, mert tudom, hogy mennyire jó érzéssel bontják ezáltal ki azokat. Talán ennek is köszönhető, hogy nagyon sok törzsvásárlóm van már.

untitled_design_9.png

Fotó: cabalafashion.hu

Kb. 50-60 fazonunk van, és rengeteg színünk, ezért igazából a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Nagyon sokszor előfordul, hogy a vásárlóim egy már bevált fazonból 3-4 másik színt is beszereznek.

Az üzenetek pedig úgy alakulnak, hogy az elsőt az alapján választják, ami aktuálisan közel áll az életükhöz, később pedig az alapján döntenek, hogy milyen nincs még. :) A múltkor kaptam egy képet egy gardróbszekrényről, 6-7 kabalaruha állt benne és mindegyiken más üzenet volt, és írta nekem a vásárló, hogy „mennyire szuper, minden napra van egy motiváló idézetem”. Kapok olyan üzenetet is, hogy „képzeld ma vizsgázni mentem, és a kabalaruhámat vettem fel, mert szükségem volt a pozitív energiájára – és sikerült.”

Mindenkinek van egy kis kabalatárgya, ami erőt ad. Nagyon örülök annak, hogy ha a vásárlóimnak a kabalaruhájuk adja meg azt a kis pozitív löketet, amire szükségük van a napjuk során.

Mottóm: a ruhánk hatással van ránk. Nem csak a rajta lévő üzenet, hanem a színe miatt is."

 

Ha kíváncsi vagy Betti kabalaruháira, akkor további inspirációért keresd a cabalafashion instagram oldalát!

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr7414571054
süti beállítások módosítása