Hogyan lesz egy hobbiból vállalkozás? A Dársmi Design jó példa erre.

Van Székesfehérváron egy kis alkotóműhely, a Dársmi, ahol egyedi ékszerek készülnek ásványokból, illetve ásványok és más anyagok kombinációjából. A kétgyermekes anyukát, Pereczes Melindát kérdeztem arról, hogy hogyan jutott el odáig, hogy mára egy komplett kis vállalkozást épített ki a korábbi kedvteléséből.

Hogyan indult el ez a szoros kapcsolat közted és az ásványok között?

"Szerettem volna mindig azt, hogy én is olyan ember legyek, mint azok, akiknek a hobbija a munkája. Nem ezen az úton indultam el, ám eljött egy nehéz időszak az életemben, amikor választás elé kerültem. Éreztem, hogy képes vagyok tanulni és fejlődni. Valami olyat szerettem volna teremteni, ami ad nekem és másoknak is. Ekkor már tíz éve gyakoroltam a jógát, mely testileg és lelkileg is támaszom volt. Felvetődött bennem, hogy oktatóként tovább adjam én is a tudást. Félelemmel, kétségekkel telve beiratkoztam az iskolába, ami megnyitott előttem egy új utat. Megismerkedtem egy csoporttársam által az ásványok világával, mely körbefonja már a mindennapjaimat. Elkészítettem az első saját malamat, ami elnyerte a társaim tetszését is, s kértek az újabb alkotásra. Ez erőt adott a továbbiakhoz. Egyre több formát, anyagot ismertem meg. Számos megkeresés ért, egymás gondolatait egészítettük ki, mikor létrejött egy-egy egyedi darab."

Mi a koncepciód, hogyan követik egymást az egyes darabok?

"Számos egyedi felkérést kapok, ebben az esetben mindig a megérzésemre hallgatok, figyelembe véve a megrendelő igényeit is.

Szeretek szabadon is alkotni. Mindig rátalál ilyenkor az ékszer a viselőjére. Minden alkotás egy összekapcsolódás. Összekapcsolódás az anyaggal, annak segítő energiáival és velem, hisz minden darab az én gyermekem. Ha elsőként készül egy karkötő, mindig magával vonzza a hozzá illő nyakláncot és fülbevalót, de ez fordítva is igaz. Ha nyaklánc készül elsőként, már meg van a fejemben a hozzá illő karkötő. Így lesz mindig egy teljes szett."

img_1613.JPG

Jó, hogy gondolsz a férfiakra is, inkább ők vásárolnak tőled vagy ajándékba kapják a párjuktól az ékszert?

"Azt kell, hogy mondjam, mindkettő. Azt tapasztalom, hogy most már a férfiak is előszeretettel hordják az ásványokból készült karkötőket, nagyon trendi az utóbbi időben óra mellé vagy akár több sorosan is viselni. Az interneten inkább a párjaiktól kapják ajándékba. Tavalyi évben voltam pár kézműves vásárom, és volt olyan nap, amikor sokkal több férfi ékszert adtam el, mint nőit. El kell, hogy meséljek egy történetet! Az egyik vásáron egy igen visszafogott, tartózkodó férfi nézegette kicsit távolságtartóan a karkötőket. Majd miután megemlítettem, hogy itt a helyszínen is van lehetőség egyedi elkészítésére, felcsillanó szemmel az összes órája mellé készíttetett egy-egy darabot. A végén csak annyit mondott „Pazar!” Pár héttel később összefutottunk egy fesztiválon és csillogó szemekkel jött oda hozzám, hogy megmutassa épp melyiket vette fel az nap este. :)"

darsmi_7.png

Mi a kedvenc alapanyagod?

"Hát ez nehéz kérdés, mindig más és más. Volt egy időszak, amikor a pávatoll volt a kedvencem, egy-két hétig abból készítettem minden nap valami újat. Máskor egy új és ritka ásvány, vagy kötél szín, vagy új kiegészítő. Most például a Larimár és a Tanzanit van a fókuszomban és ez a nagy kedvenc.

Mindig keresem az új és különleges formákat, anyagokat vagy ásványokat. Például a legújabb, amit készítek a „ Car mala”, ami egy védelmező amulett az autó visszapillantó tükrére. Ezzel még Magyarországon nem találkoztam, ezért ebben nagyon sok a lehetőség."

darsmi_2.png

Hogyan dolgozol? Milyen egy átlagos napod?

"Most már nagy örömömre a saját kis műhelyembe megyek minden nap dolgozni miután a fiúkat kitettem a suliba és oviba.  Heti rendszerességgel járok reggelente edzeni is. Majd a műhelybe érkezve, az előző nap leadott rendelésekkel kezdek, aztán jön egy kis marketing a közösségi oldalakon, válaszolok az üzenetben érkező kérdésekre. Majdnem minden nap jön valaki hozzám személyesen is, hogy közösen elkészítsük az ékszerét. Délután készítem az új általam megálmodott ékszereket, majd indulok a gyerekekért a suliba és oviba, végül átkapcsolok anya üzemmódra. :)"

Mit csináltál előtte, hogyan váltottál?

"Előtte 12 évig egy szerszámszaküzletben dolgoztam, mint kereskedelmi asszisztens. Második gyermekemmel voltam várandós, miközben bezárt a bolt ahol dolgoztam.

Volt 3 évem, hogy kitaláljam mit is szeretnék. Hát nem volt egyszerű, mert fogalmam sem volt, hogy mit is akarok… Egy komoly betegség kapcsán, nagyon sok inspiráló, pozitív beállítású, önismereti könyvet kezdtem el olvasni. És egyszer egy mondat nagyon megmaradt bennem …Játssz el a gondolattal, hogy milyen nevet adnál a vállalkozásodnak! Brian Tracy gondolatát követve megálmodtam a Dársmit. Úgy éreztem ez egy hiteles, jól hangzó, engem tükröző név lehet. A 2016­-os naplómba leírtam a megálmodott nevet: „Dársmi elindítása”. Akkor még fogalmam sem volt, hogy mi lesz a dársmiból vagy, hogy lesz-e belőle valami, de bíztam a könyvben leírtakban.

Miután megismerkedtem az ásványokkal és szélesebb körben kezdték megismerni az ékszereimet, nem volt kérdés, hogy mi lesz a neve: Dársmi design.

Nem volt mögöttem támogató erő. Férjem nem látta meg terveimben a nagy lehetőséget. Ez még jobban ösztönzött arra, hogy igenis végig kell ezt vinnem! Hetekig kitöltötte nappalom és éjjelem a tervezés. Ötletek kavarogtak folyamatosan bennem. Addig nem nyugodtam, míg azokat meg nem valósítottam. Így születtem meg mindennap újra egy-egy ékszeremben. Soha nincs két egyforma, mert nem az uniformizmusra törekszem.

img_1615.JPG

img_1614.JPG

img_1616.JPG

Lassan kinőttem az otthoni konyhaasztalt, a munkapadom. :) Újabb cél született bejegyzésként a naplóba: a Dársmi Alkotóműhely megtalálása.

Három hónappal később az ásványaim a helyükre kerültek a Dársmi Alkotóműhelyben Székesfehérváron.

darsmi_3.png

Szerettem volna mindig azt, hogy én is olyan ember legyek, mint azok, akiknek a hobbija a munkája. Sikerült! Nagyon hálás vagyok ezért, mindenkinek, aki mellettem ált ebben az időszakban."

Mennyire nehéz ezen a piacon úgy egyedit alkotni, hogy közben ne másolják le a termékeidet? Volt már ilyen tapasztalatod: levédetted a márkád?

"Sajnos ez elkerülhetetlen, nagyon sokan vagyunk a piacon, akik ásványékszerek készítésével foglalkozunk, ezért is tartom nagyon fontosnak, hogy MINDIG törekedni kell az egyediségre. Ezért használok különböző anyagokat, textúrákat, mert szeretnék kitűnni és nem beleolvadni a többi közé. Nem volt még olyan tapasztalatom, hogy valakinél visszaköszönt volna ez én tervezésem, de hasonlót már láttam. De ez engem csak jó érzéssel töltött el, mert ez azt jelenti számomra, hogy érdemesnek tartják más tervezők is a munkámat, vagy akár inspirációt tudnak belőle meríteni. Én ezt nem bánom! Én hiszek abban, hogy azok fognak ezen a területen sikereket elérni, akik képesek a megújulásra és szívvel, lélekkel saját magukat is beleteszik egy-egy ékszerbe."

darsmi_5.png

Mik a hosszú távú céljaid vállalkozóként?

"Jelen pillanatban az első számú tervem egy Webshop oldal elindítása, ugyanis nincs olyan nap, hogy ne kérdeznék meg, hogy mi a webem címe. Most erre fókuszálok, de a naplómba újabb feljegyzések kerültek, de ezekről, majd később mesélek. :)"

 

 Fotók: Dársmi Design

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr6214632216
süti beállítások módosítása