Így tudsz garantáltan magadra fókuszálni!
Interjú: Pados Eszterrel (Sunshiny Coaching)

Mennyire tudatosak a nők, ha karrierről van szó? Mikor, milyen élethelyzetben van szükségük változtatásra? Ki tud nekik segíteni?

Kérdéseimmel Pados Eszter HR tanácsadó, coach és trénerhez fordultam, aki megosztotta velem ezen a területen szerzett szakmai, és miután három gyermek anyukája, így saját tapasztalatait is.

Eszter life, karrier és business coachinggal egyaránt foglalkozik, mindemellett szükség esetén kisgyermekek iskolafelkészítését is segíti. Munkájáról részletesebben itt tájékozódhatsz.

 padoseszter_coach.jpg

Fotó: Pados Eszter, sunshinycoaching.com

Melyik élethelyzetben keresnek fel az anyukák? A munkába visszatérés környékén, vagy amikor még otthon vannak a kisbabával?

"Babázás alatt inkább a life coaching témák kerülnek előtérbe. Amikor már nagyobb a gyermek, akkor szoktak hozzám fordulni karrier témákkal, azon belül is elsősorban az önéletrajz leporolása, karrier coaching és próba interjúzás szokott előfordulni.

untitled_design_3.png

Már dolgozó anyukák esetében újra előtérbe szokott kerülni a life coaching - életmódváltás, önbizalom, konfliktuskezelés, határhúzás, én-idő, kiégés, időgazdálkodás, stb. Illetve a középkorú, már nagyobb gyermeket nevelő anyukák esetében a karrier tanácsadás más irányt szokott venni; inkább olyan munkahelyet keresnek, ahol jobban megvalósíthatják önmagukat, több idejük marad magukra, családra, hobbira, lazábbak a munkaidő keretek, nagyobb tér van a rugalmas munkavégzésre."

Milyen módszerekkel tudod segíteni őket?

"Egy life coaching folyamat során mindig kiemelt szerepe van az önismeret erősítésének, az ehhez kapcsolódó módszereket, technikákat én kifejezetten szeretem és használom is az ügyfeleimmel."

Szerinted mennyire tudatosak vagyunk mi nők, anyák, ha karrierről van szó?

"Azt gondolom, hogy az anyukák egyre tájékozottabbak a munkába visszatéréssel kapcsolatosan, tudatosabbak. A munkáltatói oldal is egyre nyitottabb, folyamatosan bővülnek a lehetőségek. Nő a részmunkaidős állások száma, emellett egyre több cégnél van "kismama" program.

Egyértelműen azt a tendenciát látom, hogy az iskolai végzettség szintje és a karrier tervezés tudatossága között egyenes arányosság van.

untitled_design_3_1.png

Én fejvadászként és vállalati HR-es oldalon is elsősorban szellemi munkatársakkal dolgoztam. Mivel gyártó cégnél is szereztem tapasztalatot, néha részt vettem fizikai állományú dolgozók kiválasztásában is, illetve amióta itthon vagyok, nagyon sok anyuka önéletrajzát javítottam ingyen, segítettem a hozzám fordulóknak, és azt látom, hogy ha valakinek nincsen konkrét szakmája, nehezebben érvényesül."

Mi a véleményed azzal kapcsolatban, ha egy anyuka gyermekvállalást követően szabadúszó szeretne lenni? Mi jelentheti számára a legnagyobb kihívást?

"Az időgazdálkodás mindenképp. Például, hogy ne teregessen, ha munka közben sípol a mosógép! Muszáj fókuszt tartani. De probléma lehet még a magány, az egyensúly megtalálása, az anyagi felelősség megtapasztalása. Sok más is felmerülhet, de ezeket tartom a legnagyobb kihívásoknak."

Háromgyermekes, otthonról dolgozó anyukaként hol tudsz és hogyan kikapcsolódni, pihenni igazán?

"Nagyon szerencsés vagyok, mert van segítségem, így a gyerekeknek is könnyebb, hogy egyre több gyermekünk és kutyánk van, egyre kevesebb az "énidő", de mindig odafigyelek, hogy azért néha legyen lehetőségem csak önmagammal lenni. Szuper ember a férjem, csodás édesapa és társ is, ő a legjobb barátom, mindenben támogatjuk egymást, még ha néha kicsit zsörtölődősebbek is vagyunk egy-egy fárasztó nap vagy hét után. Régebben sokat táncoltunk és már nagyon várom, hogy újra mehessünk. A mozgás fontos számunkra, kikapcsol, feltölt minket."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr1414667591
süti beállítások módosítása