Találd meg magad a munkában is!
Kormos Lilla, karrier coach

Az INNOVATIN zárt csoport tagjai elsősorban olyan fiatal nők, akik vagy szeretnének az ötletükből egy vállalkozást létrehozni a jövőben, vagy már el is kezdték megvalósítani vállalkozói céljaikat. Kormos Lillával a csoportomon belül ismerkedtem meg. Kiderült, hogy a munkája mellett azon dolgozik, hogy karrier coachként támogatást nyújtson azok számára, akik érzik ugyan, hogy nem a megfelelő munkakörben töltik mindennapjaikat, de nem igazán tudják, mi is lenne az ideális munka számukra. Lilla maga is azok közé tartozik, aki a diplomája megszerzését követően gyűjtötte a munkahelyi tapasztalatait, azonban nem volt teljes mértékben elégedett, nem érezte azt, hogy ott van, ahol lennie kell. Idővel rátalált a coachingra, és akkor minden egyértelművé vált számára, tudta, hogy ezzel akar foglalkozni.

kormos_lilla_coach.jpg

Fotó: https://kormoslilla-coach.hu/

Korábban nem jártam coachnál, így amikor Lilla lehetőséget adott arra, hogy karrier coachként megismerjem, természetesen igent mondtam. Nem bántam meg, sőt. :) Számos fontos kérdésre találtam meg a választ. A konzultációk eredményeként a régóta meglévő ötleteimet pályára állítottam, és ma már ezek nem ötletek, hanem konkrét projektek. Köszi, Lilla! :)

Miután Lilla nemrég vágott bele az új szakmai kihívásokba, egyértelmű volt számomra, hogy készül vele is egy interjú, segítve ezzel azokat, akik valami hasonlóban gondolkodnak, vagy épp munkakört, munkahelyet váltanának.

Ebben az évben már coachként is tevékenykedsz, mesélj kicsit erről! Mennyire nehéz összehangolni a munkáddal a saját vállalkozásod építését?

"Hát, nem könnyű! :) Egy évvel ezelőtt lettem teljes állásból részmunkaidős, hogy a felszabaduló időmben foglalkozhassak a coachinggal. Ennek az állapotnak, hogy még csinálom a korábbi munkám, de már építem a vállalkozásomat is, érzem az előnyeit és hátrányait is. Az előnye, hogy nem kell stresszelnem, hogy ha nincs elég ügyfelem, akkor miből fogok megélni, és tudok a szakmai fejlődésre, tanulásra is időt fordítani. Viszont az az idő, amit részmunkaidőben töltök, nagyon hiányzik a vállalkozásomból. Sokszor előfordul, hogy van egy jó ötletem, kipróbálnék új dolgokat, de egyszerűen nem fér bele, mert döntenem kell, hogy vagy coacholok, vagy blogbejegyzést írok, vagy marketingezek. Mindenesetre nem bántam meg, hogy a kettőt egyelőre együtt csinálom, mert így biztos anyagi háttér mellett tudok építkezni, haladni, fejlődni."

Milyen problémákkal fordultak eddig hozzád? Milyen szakmai sikerekről tudsz beszámolni?

"Az egyik fő témám pont a karrierváltás, mivel a saját életemben tapasztaltam meg, milyen nehéz is, ha az ember olyan munkát végez, ami nem igazán illik hozzá, ami nem elégíti ki. Nekem több mint tíz évembe telt eljutni addig, hogy rájöjjek, mivel is szeretnék igazán foglalkozni, és rátaláljak a coachingra. Azóta teljesen beleástam magamat a témába, írtam róla, alapítottam a facebookon csoportot (Karrierváltók Közössége), így ezzel kapcsolatban többen fordultak már hozzám. De volt, ahol az ügyfelem, egy huszonéves lány, már a karrierváltást követően keresett meg, és bár a kiinduló kérdése az volt, hogy jól döntött-e, amikor váltott, végül olyan témákig jutottunk el, mint hogy miért akar mindig mindenkinek megfelelni, vagy miért is értékes ő a teljesítményétől függetlenül is. A szakmai siker számomra azt jelenti, amikor látom, hogy az ügyfél megértett valamit, és ezáltal a korábbi, megrekedt állapotából ki tud lépni, és valami felszabadul benne. Azt is nagyon jó érzés végigkövetni, ahogy valaki, akinek egy bizonyos helyzet kezelése, például negatív kritika meghallgatása vagy egy konfliktus felvállalása nehézséget okoz, a beszélgetéseink hatására máshogy kezdi látni az addig számára félelmetes helyzetet, és elkezdi máshogy kezelni az addig nehézséget okozó szituációkat."

Blogot is vezetsz. Mi vagy ki inspirál leginkább?

"Amikor a coaching folyamat során nem értek valamit, elfog a kíváncsiság: mi lehet az oka, hogy az ügyfél így viselkedik, így érez? Mit lehet ilyenkor tenni, mi segítene neki igazán? Mi lehet a kimondott, általa is tudatos problémája mögött húzódó valódi probléma? És akkor elkezdek utánajárni, cikkeket, könyveket keresek, belemélyedek egy-egy témába. Ezek adják aztán az inspirációt a blogbejegyzésekhez is."

Mi az erősséged coachként? Kiknek tudsz leginkább segíteni?

"Legjobban azoknak tudok segíteni, akiknek valamilyen belső akadály, önbizalomhiány, szorongás okoz problémát. Ezeknek a felszínre hozásában és átdolgozásában, az önbizalom megerősítésében és a pozitívabb énkép kialakításában tudok segíteni, sok-sok empátiával és pozitív megerősítéssel. Az igazából mindegy is, hogy az alapszituáció, ami miatt valaki felkeres, egy munkahelyi, vagy magánéleti probléma, sokszor nagyon hasonlóak a háttérben húzódó okok, például rögzült negatív hiedelmek, amik a nehézséget okozzák."

Milyen szakmai célokat tűztél ki erre az évre? Hogyan haladsz ezeknek a megvalósításában?

"A vállalkozásom alapjait már sikerült megteremtenem, kész a honlapom, aktívan jelen vagyok a facebookon és egyre tudatosabban írom a blogbejegyzéseimet is. A coach képzés elvégzése óta rengeteget tanultam, de továbbra is keresem a lehetőségeket, a szakmai rendezvényeket, eseményeket, ahol tovább mélyíthetem a tudásom. Ebben az évben még a szakmai fejlődés van nálam fókuszban, és igyekszem nem siettetni magam a teljes állásúvá válásban, hanem a saját tempómban haladni. Egyébként én nem vagyok a részletes célkitűzések híve, legalábbis nálam a pontos ütemtervek valahogy sosem valósultak meg. Én inkább csak irányokat határozok meg magamnak, és hogy körülbelül hova szeretnék eljutni, mivel lennék elégedett, mik a prioritások. Azért a tudatosság nem árt, és azt hiszem ebben még tudnék fejlődni!"

Amint látható óvatos, megfontolt lépésekkel el lehet kezdeni a saját vállalkozás építését, nem feltétlenül kell végletesen gondolkodni, hogy vagy alkalmazotti lét vagy vállalkozás. Sőt, nem is szükséges minden esetben választani a kettő közül, csinálhatod párhuzamosan is.

Lillát ajánlom mindazoknak, akik változtatnának, de egyedül nem biztosak a döntéseikben. Ha viszont egyelőre csak inspirációt szeretnél, akkor keresd fel a Karrierváltók Közössége facebook csoportot!

Amennyiben pedig inspirációra van szükséged a leendő vállalkozásodhoz, csatlakozz az INNOVATIN zárt csoporthoz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr10014933886
süti beállítások módosítása