Ékszerbetonból beton ékszer
Interjú: Barcsai-Debrődi Andreával (Rebelle Beton Design)

„Imádom, hogy minden, amit egész nap teszek, jó érzéssel tölt el, és azt is, hogy ekkora önállósággal, kreatív szabadsággal rendelkezem. A beton  ékszerek  készítésével a  célom, hogy mindenki számára  megfizethető  design terméket vigyek  a piacra. Azt  szeretném,  ha  az ékszereim  viselésével  mindenki gyönyörűnek,  és  magabiztosnak érezné  magát.”   –Debrődi Andrea, Rebelle Beton Design.

60252805_114473549587849_1785863620258806769_n.jpg

Andival először egy innovatinessence workshopon találkoztunk személyesen, de az oldalát követtem már egy ideje. Nagyon megtetszett, hogy olyan alapanyagot hoz közelebb a vásárlókhoz, ami igazán ritkaság. Andi immár lassan fél éve vállalkozó, az interjúból megtudhatjátok hogyan indult el szabadúszóként, mi motiválta, hogyan készíti a termékeit (nemcsak ékszereket, hanem lakás kiegészítőket is), mi a célja az egyedi beton ékszerekkel és arról is beszámol, hogy milyen nehézségekbe ütközött az indulásnál.

Miért számoltál fel az alkalmazotti léttel?

„Logisztikai asszisztensként végeztem, ezen a területen is szereztem tapasztalatokat. A vállalkozásom beindítását megelőzően pedig ügyfélszolgálaton dolgoztam, számlákkal, szerződésekkel foglalkoztam, több munkakört is betöltöttem egyszerre. Régóta érlelődött bennem az elégedetlenség, hogy nem vagyok teljes a munkámban, és volt egy egyre erősödő mondat a fejemben, hogy most vagy soha, és a soha túl ijesztőnek tűnt. Szerettem volna kiegyensúlyozottabb anya, feleség, nő lenni, de ez abban a munkakörben egyre kevésbé volt lehetséges. Ezért meghoztam a döntést, felmondtam. Április óta kizárólag a saját vállalkozásomon dolgozom.”

66081950_1354511611391981_7709058616060633945_n.jpg

Milyen változásokat élsz meg az új élethelyzeted kapcsán?

„Korábban túl sok kompromisszumot kellett kötnöm, most meg az a legnagyobb kompromisszum, hogy lila színt is használok annak ellenére, hogy nem áll hozzám túl közel, viszont elég népszerű. :)
A férjem is vállalkozó, igazán szép foglalkozása van, fényfestő.  Az 5 éves kisfiammal együtt a legnagyobb elismerői a munkámnak. Ha én nem is hiszek épp magamban, ők egy percig sem kételkednek bennem, és ez mindig átlendít a bizonytalanságon.

Azt érzem, hogy sokkal inkább tudok önmagam lenni vállalkozóként, viszont sokkal nehezebb összehangolni ezeket a szerepeket. Alkalmazottként megvannak a határok, 8-kor ott kell lenned a munkahelyeden, de itt nincsenek határok. Nagyon jó, hogy reggel nem vagyok időhöz kötve, kényelmesen indulhatunk az óvodába, de délután, amikor vége az ovinak vagy akár hétvégén ugyanúgy jár az agyam, nem tudom leállítani és szívesen haladnék a dolgaimmal. Fontos az is, hogy az egész rajtam múlik, nem vagyok máshoz kötve.”

Hogyan készülnek a Rebelle Beton Design termékek?

„Sokan gondolják azt, hogy egy építkezésről hoztam el a betont és abból készülnek az ékszerek, de nem, mivel a normál beton irritálhatná a bőrt. Úgy kezdem, hogy fogom a kis tálkámat, bekeverem vízzel a finomított ékszerbetont, amit külföldről vásárolok meg. Eredeti célom az volt, hogy minden tekintetben magyar terméket állítsak elő, de sajnos a hazai forgalmazók is külföldről szerzik be, porciózzák ki az alapanyagot, ami egyrészt több költséget jelentene a vállalkozásomnak, másrészt még inkább környezetterhelő, hiszen még több csomagolást jelent. Ezek az okok vezettek oda, hogy közvetlenül a külföldi cégtől szerzem be az alapanyagot a termékeimhez.

69249064_740571926384944_5788633544318255104_n.jpg

A bekevert betont formákba öntöm, majd a formázást követően csiszolom. A férjemtől ehhez kaptam egy nagyon jó kis csiszológépet. :) Csiszolást követően a festés, majd a dekorálás következik. Az a tervem, hogy beruházok egy 3d-s nyomtatóra, amivel teljesen egyedi formákat fogok tudni készíteni.

Nagy szívfájdalmam, hogy nem éppen környezetbarát az előállítás, de törekszem rá, hogy minél kisebb mértékben terheljem a környezetemet. Az építőiparban már jobb a helyzet, de az én alapanyagom speciális, kifejezetten ékszerbetonnal dolgozom. Csomagolásnál azonban papírt használok.”

Mit jelképez számodra ez a speciális alapanyag?

„A beton számomra az erőt, és a stabilitást  testesíti meg, amit remélem minden Rebelle Beton Design ékszer  viselője érezni fog majd. Mindemellett letisztultság, és kifinomultság jellemzi az ékszereimet, és ettől lesznek  igazán különlegesek.  

 

68864176_1630576767092675_8740335983485621988_n.jpg

Sokan kérdezték már, hogy mit tud az ékszerem, mármint milyen különleges erővel bír. Erre nem tudok mit mondani, illetve azt, hogy semmivel. Azt gondolom, hogy nem a dolgok, amiket vásárolunk, ruháznak fel minket különböző erőkkel, hanem mi ruházzuk fel azokat. Ami biztos, hogy én teljes szívvel és lélekkel készítem a termékeimet, és remélem, ezt érzik a vásárlóim is.”

Milyen tanácsot tudnál adni azoknak, akik még csak tervezgetik, hogy vállalkozók lesznek?

„Azt, hogy egyéni vállalkozónak lenni nemcsak egyetlen szakma elsajátítását jelenti, hanem több különbözőt. Marketinges, pénzügyes, fotós, grafikus, szövegíró vagy, és persze emellett teszed azt is, amire egyébként vállalkoztál. Tanácsolom még azt is, hogy mindenki menjen a lehetőségei után kitartóan! Én is ezt tettem, amikor belevágtam.

Nem volt egyszerű az ügyintézés, amikor a kezdő vállalkozásomhoz támogatást igényeltem. Egész pontosan öt alkalommal kellett emiatt intézkednem, az üzleti tervem elolvasása nélkül küldtek el az első alkalommal, majd a nyomtatvány típusa nem volt megfelelő, illetve a szakképesítést is hiányolták, alaptalanul. De a kitartásomnak köszönhetően sikerült megkapnom a támogatás összegét, amit folyamatosan a vállalkozásomba tudok fektetni."

A fentieken túl Andi az INNOVATIN zárt csoportban élőben is mesélt az ékszerei előállításáról.

Ha szeretnél egyedi beton ékszert akár magadnak, akár másnak, méghozzá magyar tervezőtől, akkor keresd Andit, aki örömmel veszi az esetleges új ötleteket is, így garantáltan olyan ékszered lehet, ami különleges.

Fotók: Rebelle Beton Design

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr4215060508
süti beállítások módosítása