Ziamakramé, a letisztult terek kiegészítője

A "zia" makramé mögött két barátnő, Zaják-Balogh Ildikó és Túri Diána áll. A magyar lakberendezési kiegészítők piacán egyedi makramé kiegészítőikkel, dekorációs tárgyaikkal tűnnek ki. A makramék látványa és készítése egyaránt hozzájárul a tudatos lassuláshoz, amely a márka egyik központi üzenete, és ezt mi magunk is megtapasztalhatjuk, ha részt veszünk Ildi és Dia valamelyik workshopján.

Az interjúból kiderül, hogy mi Ildi és Dia eddigi kedvenc "zia"-alkotása, miben innovatív az ő vállalkozásuk, és hogyan működnek együtt a vállalkozásuk építése során.

Elképesztő, hogy milyen széles körben tud működni a makramé. Mi most a kedvencetek, és mi az, amit leginkább keresnek a vásárlóitok?

"A makramé világa nagyon változatos és különleges. Maga a csomózás technikája több évszázados múltra tekint vissza, és ma is pont ugyanazzal a hagyományos módszerrel dolgozunk, mint ezt az elődeink. Nincsenek modern eszközök, berendezések, csupán a tudás és a gyakorlott kezek munkája szükséges egy makramé tárgy megalkotásához. A makramé változatossága és érdekessége pont abban rejlik, hogy valóban hihetetlenül széles körben és ezzel egy időben különböző stílusokban is tud működni.

img_8849.JPG

fotó: ziamakrame.hu

Amikor megálmodtuk a „zia”-t, az volt a célunk, hogy ezt, a (Magyarországon is) régi múltra visszatekintő kézműves technikát, újra divatba hozzuk, éspedig nem akárhogyan. Szeretnénk megmutatni, hogy a makramé tud modern és letisztult lenni, olyan kiegészítője otthonunknak, amely segít megteremteni a nyugalmat és az otthon melegét, a lelassulás lehetőségét, és emellett minden szempontból megfelel a mai kor követelményeinek, mind esztétikai, mind minőségi szempontból. 

Nehéz egy kedvenc terméket kiemelni a sok közül, mivel mindkettőnk számára nem csupán vállalkozás a „zia”, hanem a hobbink is egyben. Mindig az éppen aktuális feladat a legizgalmasabb és a legkedvesebb számunkra. 

Ettől függetlenül van viszont egy „szerelmünk”, amely meghatározó értékkel rendelkezik mindkettőnk számára, amely az elhivatottságunkat tükrözi a „slow living” szemlélet és életforma iránt. A „zia home – monument art” kollekciónk első darabjának a megalkotása mérföldkő jellegű volt mindkettőnk számára. Ez a 3 cm vastagságú, gigantikusnak mondható, viszont nagyon könnyű és puha fonalból készített óriás fali díszünk tükrözi azt az életérzést, amit a „zia” termékekkel közvetíteni szeretnénk."

Egyre jellemzőbbek a letisztult terek az otthonokban, szállodákban. Kik keresik leginkább a "zia"termékeket?

"Szinte természetes, hogy a nyüzsgő hétköznapok után mindannyian a nyugalomra vágyunk és szükségünk van egy olyan zugra, ahová visszahúzódhatunk, ahol megpihenhetünk.
A letisztult terek, a natúr színű, természetes alapanyagokból készült berendezési tárgyak és dekorációk erre hivatottak. Segítenek megteremteni azt a környezetet, amely megnyugtat és ahol feltöltődhetünk.

Mivel Dia majdhogynem két évtizedes lakberendezési múlttal rendelkezik, munkája során sok-sok emberrel beszélgetett arról, mi gyorsítja őket, és mi szolgál számukra kapaszkodóként a lassításban. A válaszok szinte mindegyikében szerepelt a harmonikus, nyugodt otthon megteremtése.

Erre alapozva mi a „zia”-val a Slow Life alapértékeit tűztük ki célul, és az “élhető városok” alapelveinek és elvárásainak megfelelve tervezünk és dolgozunk. A minőségi természetes alapanyagok, a fa, a pamutfonal, mind a természet közelségét és vele együtt a békét hozzák el otthonunkba. Ahogy a „zia” is.

Vásárlóink értékelik az elhivatottságunkat, fontosnak tartják a minőséget és keresik azt az életérzést, amelyet egy-egy általunk alkotott makramé nyújtani tud számunkra."

Miben fejeződik ki leginkább, hogy egy innovatív vállalkozás a "zia"?

"Két különböző aspektusból közelítenénk meg ezt a kérdést. Az egyik maga a termék és annak a designja, a másik pedig a szemléletmód, amely meghatározó jelleggel bír a munkánkban.

A vállalkozásunk megalapítását hosszú kutatómunka előzte meg. Adott volt az elképzelés, hogy egyedi, értékálló dekorációs tárgyakat szeretnénk alkotni, és nagyon fontosnak tartottuk, hogy olyan tevékenységet végezzünk, amely Magyarországon innovatív jelleggel bír. 

A nyugati lakberendezési trendeket tanulmányozva nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy a textilművesség ezen irányvonala egyre nagyobb teret hódit a külföldi interior design trendekben, Magyarországon viszont nem találtunk olyan márkát, amely a dekorációnak ezt az irányvonalát képviseli az általunk elképzelt letisztult design-nal.  

img_8851.jpg

fotó: ziamakrame.hu

Talán ennél is fontosabb az a hozzáállás és szemléletmód, ahogyan a vállalkozásunkat kezeljük. A mai világban annyi külső inger ér bennünket, hogy gyakran megfeledkezünk a belső világunkról. Mindig rohanunk, sikereket hajszolunk és folyamatos teljesítménykényszer uralja napjainkat. Hiszünk abban, hogy tevékenységünket tudjuk úgy végezni, hogy ebben örömünket leljük, hogy megtaláljuk az egyensúlyt.  

Támogatjuk a slow életmódot inspirációs, művészeti workshopokkal, kommunikációnk, működésünk segítségével próbáljuk elérni, hogy vásárlóink vagy a workshopjainkon velünk alkotók egy pillanatra megálljanak, és elgondolkodjanak azon, hová is rohannak.

A makramé alkotása egy olyan folyamat, amely tudatos lassulásra invitál, nem veszi fel a versenyt a rohanó világunk egyéb tevékenységeivel, ahol a teljesítmény a lényeg a legrövidebb határidőn belül. A makramé az elfelejtett értékeket eleveníti újra, türelemre tanít és segít megtalálni a belső egyensúlyt."

img_8837.jpg

fotó: ziamakrame.hu

Mi a tanácsotok egy olyan kezdő vállalkozó számára, aki szintén valamilyen egyedi, kézműves termékkel szeretne megjelenni a piacon?

"A tökéletes válasz erre a kérdésre talán az lenne, hogy legyen hite abban, amit csinál és kitartása, de sajnos ez nem csak ezen múlik. Valóban ezek a lelki összetevői annak, hogy valaki kézművesként sikereket érjen el, viszont ez önmagában nem elég.

Egy kézműves vállalkozó saját maga marketingese, sajtósa, pénzügyese, beszerzője és üzletkötője egyben. Sajnos ma már nem elég kifogástalan kézműves termékeket alkotni, hiszen ahhoz, hogy ezeket el tudja valaki adni, az összes fentiekben felsorolt tevékenységekre is szükség van.

Így talán azt tanácsoljuk az alkotóknak, hogy mielőtt megalapítanák kézműves vállalkozásukat, mindenképp legyen egy pontos tervük arra vonatkozólag, hogy a fenti feladatokat hogyan tudják megoldani és emellett persze higgyenek saját magukban és a termékükben. :)"

Miben érzitek leginkább a közös munka előnyét?

"A „ziamakrame” vállalkozást ketten alapítottuk, és bátran kijelenthetjük, hogy vállalkozásunk biztos pilléreken nyugszik. Több mint 10 éve vagyunk barátnők, egy időben lettünk kismamák, együtt babáztunk és barátságunk hosszú évei alatt sok mindent átéltünk. Megismertük egymás erősségeit és gyengeségeit, osztoztunk egymás örömében és átsegítettük egymást a nehézségeken. Eközben barátságunk erősödött és közös vállalkozásunk megalakításával megtanultunk együtt gondolkodni valamint egy közös cél érdekében együtt alkotni. 

img_8853.jpg

fotó: ziamakrame.hu

A munkánkban nem vagyunk helyettesíthetőek, mert mindenkinek megvan a saját feladata: egyikőnk megtervezi a terméket – másikunk megalkotja, egyikünk kiválasztja a fonalat – másikunk megrendeli, egyikünk megírja a szöveget – másikunk kiposztolja, és így megy ez nálunk napról napra. Szeretünk együtt dolgozni és a legjobb talán az, hogy a vállalkozói lét nehézségeiben mindig számíthatunk egymásra, erőt adunk és biztonságot nyújtunk egymásnak a nehéz pillanatokban."

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr5015240954
süti beállítások módosítása