Your Perfect Design
Interjú: Garzóné Pálocska Andreával

Egy újabb interjút hoztam Nektek. A mai történet egy debreceni anyuka sikersztorija, ami szerintem kellően inspiráló lesz azoknak, akik szeretnének a webdesign területén elindulni. A Your Perfect Design Garzóné Pálocska Andrea nevéhez fűződik, az interjúban Andi megosztja Veletek azokat a nehézségeket, amikkel megküzdött annak érdekében, hogy mára egy jól működő vállalkozást mondhasson magáénak.

Ha épp azon morfondírozol, hogy szakemberre bízd-e a vállalkozásod vizuális megjelenését, akkor vess egy pillantást Andi weboldalára! :)

Mivel foglalkoztál korábban, mi miatt választottad ezt a területet?

"Közgazdászként végeztem marketing szakirányon, ennek ellenére könyvelőként dolgoztam éveken keresztül, de egyre inkább azt éreztem, hogy ez nem nekem való, hogy nem tudok benne igazán sikeres lenni, hogy nem élvezem ezt a típusú munkát. Kerestem az utam. Végül szembe jött velem egy Facebook hirdetés formájában egy webdesign tanfolyam és akkor azonnal éreztem, hogy én ezt szeretném tanulni és ezzel szeretnék foglalkozni. Független lenni, magamnak dolgozni, kreatív munkát végezni, bebizonyítani, hogy többre vagyok képes.

 andi_perfectdesign_1.jpg

fotó: Kovács-Molnár Andrea

Nagyon akartam, hogy sikerüljön vállalkozóvá válni! Amikor elkezdtem tanulni a szakmát főállás mellett, nem volt otthon íróasztalunk... A nappaliban a dohányzóasztalon vagy a konyhában tanultam minden szabad percemben, sokszor zsibbadt lábakkal, fájó derékkal. Mégis ez volt minden napom fénypontja, amikor végre tanulhattam, gyakorolhattam. Mindig minden szorgalmi feladatot is megcsináltam, sőt! Olyat is, amit nem is kértek, igyekeztem nagyon aktív lenni a tanfolyami csoportban. Közben elkezdtem egy online angol tanfolyamon is tanulni, mert úgy voltam vele, ha nem is vállalkozóként, de ezen a területen szeretnék majd elhelyezkedni mindenképp, és ehhez kellett volna egy stabilabb nyelvtudás is."

Hogyan befolyásolta a vállalkozóvá válásodat az, hogy közben anya lettél?

"2,5 év türelmetlen várakozás és kudarcélmények sorozata után végre megfogant a kislányunk, épp az egy éves tanfolyam kellős közepén. Megváltozott a fókusz. Fáradékonyabb lettem, vigyáznom kellett magamra/magunkra. Lemaradtam az anyagokkal. Ez akkor nagyon-nagyon bántott, de természetesen fontosabb volt az egészségünk. A kislányom érkezése előtt egy hónap alatt kellett bepótolnom fél év anyagát, hogy időben el tudjon készülni a vizsgamunkám és befejezzem a tanfolyamot. Az első weboldalam ekkor készült el épp időben, hatalmas pocakkal. Majd megváltozott az életem. Édesanya lettem. 1-1,5 évvel később álltam készen arra, hogy megvalósítsam önmagam."

Mi vezetett oda, hogy ma már folyamatosan kapsz megrendeléseket?

"Mindent elterveztem, pontos lépéseket határoztam meg, hogy hogyan jutok el majd arra a pontra, amikor lesznek majd ügyfeleim. Az első weboldalamat, azaz a vizsgamunkámat egy barátnőmnek készítettem, aki személyi edző. Ezzel a referenciával tudtam elindulni. Első lépésként ezt kezdtem el felfejleszteni, frissíteni, kihoztam belőle mindent, amit tudtam. Ezután, pillanatok alatt rám talált az első két ügyfelem szinte egyidőben. Talán erre szokták azt mondani, hogy amikor a felkészültség találkozik a lehetőséggel…

Ma, sok-sok sikeres projekttel a hátam mögött és még több pozitív visszajelzéssel a zsebemben, tele naptárral, még mindig az a kérdés motoszkál a fejemben, hogy ez tényleg igaz, ami velem történik? Tényleg valóra vált az álmom? Tulajdonképpen még annál több is....

Egy éve már, hogy folyamatosan vannak megbízásaim, több is párhuzamosan. Jelenleg is több projekt megvalósítása vár még rám. Az egy év alatt összesen egyetlen hét volt, amikor nem dolgoztam épp ügyféllel. Ekkor újítottam fel teljesen a saját honlapomat. Folyamatosan fejlődöm és mindig jobbat és jobbat akarok, nem csak az ügyfeleimnek, hanem saját magamnak is.

Az egy év alatt fantasztikus embereket ismerhettem meg, csodálatos ügyfeleim voltak és vannak. Egytől egyig mindre büszke vagyok!

Debrecenben élek és dolgozom, ennek ellenére több felkérésem van Budapestről vagy Győr környékéről, az ország másik végéből, sőt... már van ügyfelem Új-Zélandról, Spanyolországból, Franciaországból. 

Készítettem már weboldalt személyi edzőnek, rendezvényszervező cégnek, több szakorvosnak, férfiszabónak, újonnan nyitó étteremnek, szövegírónak, kozmetikusoknak, lakberendezőnek, személyiségfejlesztő mentornak, sportoktatónak, kézművesnek, pályázatmenedzsmenttel foglalkozó cégnek, a Magyar Orvosi Kamara Hajdú-Bihar Megyei Területi Szervezetének... Kiviteleztem már több webshopot. Két marketingügynökség is felkért együttműködésre. (ITT megnézheted Andi munkáit.)

Úgy gondolom, a sikerem titka az ügyfélközpontú hozzáállásom és a maximalizmusom. Addig nem nyugszom, amíg nem tökéletes."

Hogyan hangolódsz rá a kreatív munkára?

"Inspirálódni szoktam, egy mappában gyűjtöm az ötleteket folyamatosan. Amikor épp terveznem kell egy weboldalt, akkor leülök, előveszem az inspirációs képeimet, átnézem őket. Válogatok fotókat. A képek már meghatározzák a hangulatot és a színvilágot is legtöbb esetben. Azt szeretem, ha együltő helyemben el tudok készíteni, be tudok fejezni egy főoldal design-tervet, nem szeretem félbe hagyni. Ez a kedvenc munkafázisom.

andi_perfectdesign_2.jpg

fotó: Kovács-Molnár Andrea

Amikor elkészültem, mindig meg szoktam mutatni a férjemnek véleményezésre. Megnyugtat a megerősítése. Általában azonnal nyerő szokott lenni a terv, amit készítek, minimális módosításokat szoktak kérni tőlem, ha kérnek, és ez olyan jó érzés, hogy mindig tetszik, az ügyfélnek!"

Szerinted mennyire merik megmutatni a vállalkozónők a weboldalukon a valós énjüket, mennyire mernek önazonosak lenni?

"Ez egyénfüggő, mindenkinek a saját beállítottságától függ. Én úgy gondolom, hogy egy weboldal attól is lesz jó, ha tükrözi a tulajdonosát és azt tanácsolom az ügyfeleimnek, hogy minél többet mutassanak meg a saját énjükből, hiszen így könnyebben elérhető a célközönségük is."

A Te weboldalad is épp most újult meg, milyen változásokra került sor a vállalkozásodban?

"Igen. Azért éreztem szükségét ennek a megújulásnak, mert idő közben és a sok megbízásnak köszönhetően, sokat fejlődtem és alakult a stílusom is. Szerettem volna minél inkább megmutatni ezt a weboldalamon is. Önazonosabb arculatra vágytam. Szerintem egy honlapkészítőnél kifejezetten fontos az, hogy milyen a saját weboldala. Maximalista típus vagyok, így nem hagyott nyugodni, hogy nem érzem tökéletesnek, az aktuális önmagamhoz illőnek."

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr8415646142
süti beállítások módosítása