DADO: "a makramézás és a varrás újhullámos fúziója"
Interjú: Dénes Dalmával (DADO)

Dalmival valamikor év végén hozott minket össze az instagram. :) Dalmi nyughatatlan, megállíthatatlan és egyszerűen nem tud kifogyni az ötletekből. A személyes találkozásunkkor megtapasztaltam, hogy ez a törékeny lány mennyire erős és céltudatos, ráadásul még alázatos is, ha tanulásról van szó.

Időgazdálkodással kapcsolatos tanácsaimat hétről hétre beillesztette a rutinjába, hihetetlenül ügyesen lavírozott a teendőkkel, pedig nemcsak a vállalkozását építette, hanem még nyelvet is tanult, ráadásul az év vége rá is extra terheket rótt. Szép lassan a munkáit is megismertem. Gyönyörű alkotásait bármelyik magazin címlapján el tudnám képzelni. Szerintem nem is kell erre olyan sokat várni. Nem csoda, ha azt szeretném, hogy minél többen megcsodáljátok a munkáit.

Ismerjétek meg Dénes Dalmát, aki a dadoswonders.com megálmodója. Tervező, kivitelező, és stylist.

dado_masherinajpg_legkisebb_1.jpg

Fotó: DADO

Mesélj egy kicsit a vállalkozásod kezdeti lépéseiről! Hogy lettél az, aki ma vagy?

"Az első és legfontosabb pontja annak, hogy azzá lettem, aki ma vagyok, az nem más, mint a genetika. Az anyukám elképesztő tehetséges, egyszerűen mindenben, amihez kézügyességre vagy egy csöpp ízlésre van szükség. Ő varrta nekünk a babaruhákat gyerekkorunkban, a lakáskiegészítőket, párnát, takarót, terítőt az otthonunkba és még sorolhatnám. És teljesen mindegy volt, hogy használt textilekből készítette őket. Minden álomszép lett, amihez csak hozzáért.

Aztán volt olyan otthonunk, ahol már stukkózott, kandallót épített, tapétázott, festett. Végül mikor kirepültünk elkezdett egy kis közösséget  építeni, megmutatni másoknak, hogyan dekorálja a lakást, mi mindent varr. Imádták. Nagyon jól ment neki. Ő volt a Csipke Csodák mögött.

Mindaz, amit anyától örököltem, nem biztos, hogy idáig juttatott volna, ha az apukámtól nem láttam volna egész  életemben a munka iránti elképesztő alázatosságot és kitartást. A kettő együtt, sokszor úgy érzem, egy "megsemmisíthetetlen" kombinációt alkot bennem. Egyszerűen nem tudok kifogyni ötletekből és kitartásból.

Már gyerekként is imádtam mindent, ami kreativitást igényelt. Rajzolni, balett órákra járni, kézzel ajándékot készíteni, a tanórák szüneteiben gobelinezni, a ruhadarabjaimat, szobámat dekorálni és hasonlók."

Mi az, ami ezeken túl még hatással volt a márkádra, a stílusodra?

"A kreativitásom fejlesztésében az egyik legnagyobb szerepet a tánc töltötte be. Az egyetem után véletlenül bekerültem a Közép-Európa Táncszínház egy tehetséggondozó programjába, a nyár szinte minden napját a Bethlen-téri színházban töltöttük, ahol a kreativitásunkat olykor a komfortzónán kívüli feladatokkal próbálták kicsalogatni belőlünk a mesterek. Elképesztő volt. Itt éltem meg a legfontosabb személyiségfejlődést.

A márkám pedig a személyiségemtől olyan, amilyen. Az ekkor átélt élmények, gyakorlatok mind segítenek az alkotásban és a kreatív gondolkodásban a mai napig. A tánc a zenei és a vizuális művészetek iránt is nagyon fogékonnyá tett."

dado_saru_kicsi.png

Fotó: DADO

Mikor kezdtél el makramékat készíteni? Mi motivál a csomózásban leginkább?

"A fentieket követően furcsa kanyart vett az életem és reklámügynökségi kreatívként kezdtem el dolgozni. Egész jól ment. Mondhatom azt is, hogy talán enyém volt az egyik legemlékezetesebb hazai reklámfilm ötlete 2016-ban.

Aztán a fene nagy reklámosdi közben, anyukám álomszép varrott munkáit  látva belém hasított  a kíváncsiság, vajon én mit tudnék kihozni magamból, ha kipróbálnék valami hasonló tevékenységet... Szóval, megtanultam varrni. Aztán a tesóimnak karácsonyra DADO táskákat varrtam. Ők hívtak egyébként engem Dadónak, a családban ez a becenevem. Aztán a karácsonyi fotó után elkezdtek érkezni a megrendelések. Ami aztán egyre több lett és az ügynökségi meló mellett akadt, hogy hajnali 2-ig varrtam. A varrás mellett pedig elkezdett mindenféle dolog érdekelni, megtanultam makramézni és még néhány különlegességet, amit most nem árulok el, mert egyszer majd megleplek vele Titeket.:)

Amikor elsajátítottam az első makramé csomókat, éreztem, hogy nincs megállás. Egyre többször azon kaptam magam, hogy a munkahelyen töltött órák nagy részében azt vizualizálom, hogy mi mindent tudnék épp készíteni, ha lenne egy műhelyem és otthon lehetnék.

Kezdett jól menni a reklám, mikor aztán azt mondtam a főnökömnek, hogy valójában mindegy mekkora emelést ajánl, mennem kell. A névnapomon mondtam fel. Sose felejtem a napot, 2018. július 12.

Azóta főállású álom-megvalósító vagyok.

Mi motivál? Az, hogy az ötleteimet, amik szüntelenül röpködnek a magam világában, úgy valósíthassam meg, ahogyan azok megszületnek bennem. És persze a szabadság."

dado_festivalcollect_kicsi.jpg

Fotó: DADO

Igazán ötletesek, izgalmasak a munkáid. Ezeken túlmenően miben mutatkozik még meg a márkád különlegessége?

"Az én márkám nem csupán a makramézásról szól. A reklámügynökségi múltat felhasználva különleges kreatív koncepciókat alkotok a munkáim köré, legyen az egy kollekció vagy akár csak egyetlen termék. Ezek mind az én gondolatiságomat, személyiségemet, hangulatomat tükrözik. Ettől egyediek igazán. Az ötletességgel viszont nem mennék semmire, ha nem tudnám megvalósítani az anyukámtól örökölt kézügyességgel és kombinálni mindezt a tőle örökölt kifinomult stílusérzékkel.

A márkám különlegessége a technikák kombinálásában is rejlik. A DADO "a makramézás és a varrás újhullámos fúziója". 100 % prémium újrahasznosított pamutfonalat, pólófonalat vagy természetes kenderkötelet használok a munkám során, a belőlük alkotott makramécsodákat pedig ásványokkal díszítem, vagy különleges anyagokkal varrom össze. De a dekorok esetében megjelenik a réz vagy fa anyagokkal készült kombináció is.

A környezettudatosság a kezdetek óta jelen van a márkámban. Megunt, használt kincseket is bármikor újjávarázsolok ezzel a technikával.

Az olyan extrém megrendelések a kedvenceim például, mint a nagy hinta, valamint a saját ötletek megvalósítását szeretem a legjobban."

swing_werk_1.jpg

Fotó: DADO

Mi az, ami a legnagyobb elégedettséggel tölt el, ha a vállalkozásodra gondolsz?

"Elsőként említeném a nem mindennapi követőtáboromat, valamint azt, hogy fantasztikus embereket ismerhettem meg a munkámnak köszönhetően. Ez az egyik legjobb dolog, ami történhetett velem, mióta vállalkozó vagyok.

De az is, hogy úgy érzem, nincs olyan helyzet, amiből ne állnék fel, és hogy a mai napig lehetőségem van arra, hogy megvalósíthassam az ötleteimet a fonalaimon keresztül. Saját magamnak írhatok reklámfilmet, készíthetek moodokat, stylingolhatok. Nagyon szerencsésnek érzem magam."

Milyen nehézségekkel kellett szembenézned a kezdeti időszakban? Ha volt ilyen egyáltalán.

"Persze, hogy volt.:) Nagyon nehéz volt átállni arra, hogy nem tudom, hogyan fog alakulni a jövedelmem hónapról hónapra. Hozzá voltam szokva, hogy minden hónap tizedike előtt csippan a teló. Bár sosem voltam olyan, aki haszontalan dolgokra költ, a ruháimat is a secondhand boltokban vadásztam gimi óta, de most még jobban figyelnem kellett arra, hogy hogyan osztom be a pénzemet.

dado_vest.jpg

Fotó: Pongrácz Dóra

Elképesztő nehézség az, ha az embernek rengeteg ötlete van, amihez mind drága anyagok, fonalak szükségesek. Szóval meg kellett tanulnom, hogyan varázsoljak úgy különlegességet, hogy közben figyelek az anyagi dolgokra. Ez volt a legnagyobb nehézség az elején. De valahogy mindig sikerült megoldani."

Mik az idei terveid? Milyen új feladatokat hozott számodra a jelenlegi helyzet?

"Rengeteg tervem volt és van, amiket már novemberben elkezdtem kidolgozni. A vírus persze közbeszólt, de érdekes módon egy percig sem gondoltam azt, hogy én majd nem valósítom meg őket. Csupán egy nagyon gyors fókuszváltásra volt szükség, és türelemre a tervezett projektek kapcsán. Az aktuális helyzet egy kihívás. Mindenkire másként hat és mindenki másként tud vele élni. Én azt gondolom, nagyon korán leküzdöttem a bizonytalanságtól való félelmemet, azt, hogy vajon mi lesz a kis felépített birodalmammal.

Az önsajnálatot hamar aggodalom váltotta fel az életekért küzdő embertársak és a szeretteim iránt. A nővérem és az anyukám jelenleg az egyik legforgalmasabb budapesti patikában dolgoznak. Ez indított el egy kisebb kitérőt, a patikai dolgozók részére makramé csomóval díszített maszkokat varrtam. Aztán annyian jelezték, hogy szeretnék, ha segíteném őket a termékemmel, hogy végül heteken keresztül ezzel a projekttel töltöttem a reggelemet, nappalomat, éjszakámat.

dado6mask_kicsi.jpg

Fotó: DADO

A szívemhez közel álló Olaszországba is küldtem ki 20 darab maszkot, amelyeket a legszebb, legfinomabb anyagaimból varrtam egy különleges személy kérésére. Sokszor álmodoztam arról, hogy milyen boldog lennék, ha akár csak egyetlen munkám egyszer Olaszországban kötne ki. Furcsa, hogy az élet, pont egy ilyen helyzetben alakította így a dolgokat. Nem mellesleg, egészen izgalmasan alakul azóta sok minden, majd egyszer mesélek...:)"

Min dolgozol éppen?

"Most épp a karantén első napján elkezdett munkámon dolgozom. A karanténnaplómnak is nevezhetjük. Minden csomóját ez az időszak ihlette. Benne van a bizonytalanság, a félelem, a féltés, a rombolás, a hiány, a megfosztottság, a bezártság, a kiszolgáltatottság, és a meztelen valóság, amibe kényszerültünk. De megjelenik benne a megértés, az elengedés, a szabadság, az újratervezés, a fény az alagút végén, a tisztaság és az újjászületés is. Emlékezetes darab lesz, legalább annyira, mint a varrással kombinált makramé maszkom.

Közben szép lassan a november óta tervezett projektekre is szeretnék ráfordulni. Már nagyon nyughatatlan vagyok, képes lennék megállás nélkül dolgozni, hogy megvalósuljanak az álmaim.

Azt hiszem megállíthatatlannak érzem magam. A jelenlegi helyzet ellenére is."

 

Remélem sokan kedvet kaptatok, hogy makraméval vegyétek körül magatokat! Keressétek a DADO- termékeket, már a puszta nézegetésük is meditatív állapotot idéz elő. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://innovatin.blog.hu/api/trackback/id/tr7215681340

Elindítom a vállalkozásomat zárt csoport

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása